torsdag 1 januari 2009

2009...året då Rio ska fylla 1 år.





Fast det är ju ett tag dit, men ändå. Nyåret firade vi in sovandes. Rio har enskrikperiod på kvällarna, sådant där otröstligt gråt. Tror han har lite ont i magen. Jag ska i alla fall försöka dra ner på mjölkprodukter och se om det blir bättre. Annars så är det väl bara så, han ska skrika lite på kvällarna. Hur som helst, igår somnade Rio 21 och vaknade 04.00, ammade i ca 1 tim, sen sov han till 7.30. Idag har det hittills inte varit några problem. Vi äter, sover och är nöjda. Har provat en liten ny teknik när vi ammar. Tror att det gått lite för fort tidigare...


Idag har vi också varit ut på en härlig promenad i vintervädret. Var ute i dryga timmen, sååå skönt!

Magnus och kusinen Linnea.


Här är Rio i magen ca 12 tim innan han föddes!



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har hört att vitlök kunde göra ont i magen på dom små. Så jag höll mig ifrån det ett tag. Sen så körde vi med Minifom-droppar första 2-3 månaderna. Det verkar ju bara på magsyran och går inte ut i blodet så det är ju ingen fara att ge dem. Vi gav också fler droppar än vad som står på flaskan, jag läste på nätet att man kunde göra det. Jag tror jag gav lou 18 droppar eller nåt, men sånt kan man ju testa sig fram med.

Hoppas magontet går över för lilleman och att ni får sova gott mellan blöj/amningsavbrotten :)

Kramar