onsdag 27 januari 2010

Med risk för att bli FÖR seriös.

Ja precis, var går gränsen? Anledningen? Jo.... TjejVasan. Ska ju som sagt åka detta lopp och jag måste säga att det ligger en viss nervositet i det ordet. Numera inte för själva distansen, den klarar jag nog. Tog 10 km på 44 min igår (kuperad terräng) så plattåkning i 20 km till går nog bra. Körde 21km förra helgen på en bra tid så det verkar ok. Nu ligger nervositeten mer i att jag kommer att få starta så himla långt bak... öööhg, fy vad drygt. Längstbak, med starttid vid 12.00. Åka med damer som aldrig sett ett par skidor... Ord. start är 10.00.

Lösningen: Jo, seedningslopp - Skinnarloppet 21 feb på 21 km. Seriöst - JA. Men skulle jag hamna på en km tid på 5.40 hamnar jag i startled 3, får jag däremot en km tid på cA 5 min hamnar jag i startled 2, vilket är mycket bättre! Får då starta vid 10.00 tiden bland de 3000 första. Mycket bättre. Får väl göra denna lilla mini satsning i år när jag ändå är på gång och utrymme finns. Men vet ju aldrig hur nästa år ser ut.

Förresten, Magnus gör nästan samma satsning, Skinnarloppet seedningslopp 42 km med mål att starta i årets Vasalopp! Om någon har en startplats att sälja- hör av er!

Idag är för övrigt Rio-bus på besök hos mormor medan Magnus är på besök hos sponsor. Jag ska sitta på heldagsmöte som förhoppningsvis sätter fart på livet. Familjen Sterner är lite småförkylda (Rio-bus låg i vår säng nästan hela natten, supermysigt med en liten inkurad tätt, tätt intill.Kvaliten på min sömn dock lite sämre...) Men det gör inget, för Rio är bäst!

Inga kommentarer: