tisdag 28 december 2010

Magbacill

Ja, idag krockade Rio med någonting som inte var bra alls. Han var iof lite seg redan igår, fick alvedon, han sa att han hade ont i huvudet. Magnus reagera på att han verkade lite off idag, me inte jag Hur som helst, vid lunch kom första kräkningen. Stackare, Rio var helt förkrossad. Han fattar väl inte vad som händer... Somnade i alla fall ca 1,5 tim senare, åt ett litet rån och kräktes igen. Blev en helrenovering i badet. Men efter det så verkade det som om allt blev bra igen, aptit som bara den, lekte och busade. Allt skit som skulle ut kanske kom. Har inte blivit något bakslag hittills i alla fall och vi andra mår fortfarande bra. Ja, förutom min envisa förkylning...

Åh en annan kul sak, Rio snackar ju så mycket...
- " ciggi, ciggi, ciggi, ciggi"
- Rio vad säger du? Har ni köpt cigg?
- Ja, cigg köpa.
- Är det pappa som köpt cigg?
- Ja

Tror förvisso att han menade chuggington tåget eller liknande. Kul var det i alla fall. "Liten" har det också bra tror jag. Är rätt så lugn, mest aktivitet på kvällen, trycker inte på så mycket. Ibland ilar det lite längs med benen, men inget dramatiskt. Vi väntar vidare tycker jag. Skumt egentligen, vill att "liten" ska komma, men ändå inte. Vill fortfarande bara njuta av Rio samtidgt som jag víll njuta av Liten. Konstigt det där. Tycker om min stora mage. Ja,ja det blir bra.

Inga kommentarer: