fredag 11 december 2009

Det här fenomenet...ingenting, eller allt på en gång.

Det är ju helt otroligt. Ibland är det helt lugnt, sen *poff* så händer allt på en gång, som idag.... Jag pratade i mobiltelefonen, då ringer det naturligtvis på den fasta telefonen. Skyndar och svarar, ber att få ringa upp. Fortsätter prata i mobilen, det ringer på dörren. Samtidigt som det ringer på dörren väcks Rio som sover. Jag springer till dörren, ber postmannen vänta, hämtar Rio och öppnar sen dörren. Tar emot paketet, sätter ner Rio som springer iväg. Upptäcker kort därefter att han bajsat (mycket, FÖR mycket). Försöker få honom att ligga still och sanera allt. Hinner torka bort bajset, han ställer sig upp och kissar. Jag får tag på Rio igen och torkar ren honom. Rio springer iväg och leker, jag fortsätter att torka rent golvet i badrummet och blötlägga kläder. Då ringer på dörren igen. Farfar kommer med biljett. Jag tar emot dem snabbt samtidigt som jag själv håller på att spy och svimma av bajslukten. Och vad händer då, jo mobilen ringer igen. Hinner inte svara, den som ringer hinner raskt att ringa på nästa telefon som börjar ringa....och allt detta på 15 minuter. Resten av dagen har varit lugn. Varför ska allt hända på samma gång? Och framför allt...varför när man är ensam hemma?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, ojojoj, visst är det konstigt att det blir så. Att allt händer samtidigt.
Inte lätt.
Stor kram kompis, från tre-männings-blivande-mamman =)