fredag 10 oktober 2008

BB analys..

..precis! Nu har vi även vart på Mora BB och kolla läget. Måste säga att sjukhus alltid är sjukhus. Är ju egentligen ingen skillnad på dem. Det som är fördelen i Mora är att korridoren är lite bredare, de har en trevligare och ljusare grön färg på väggarna och förlossningsrummen är större med eget badkar. Dock finns det bara tre förlossningsrum i Mora, i Falun har de åtta, men bara ett badkar som ligger i ett annat rum. Nu är det ju så att man ska på en förlossning och inte ett spa.

En annan fördel med Mora är ju att man alltid får ett familjerum där pappan får stanna kvar. Här snackar vi sjukhusrum - ingen svit, ingen TV, kalt och sterilt. I Falun får jag kanske dela med tre andra, men det vet man ju aldrig. Nej, summa sumarun så har jag/vi bestämt oss för Falun. Det känns bättre och tryggare på något vis. Det är ju trots allt inte en hotellweekend man ska på, för då hade jag inte valt något av dessa.

Veckan tuffar på och tjuter snart heeelg! Puss puss till min älskade man som just nu kämpar med att få vårt badrum klart. Du är så duktig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag skulle definitivt ha valt mora..Det är SÅÅÅ mkt värt att pappan får stanna kvar. Och badkar är dessutom helt fantastiskt i värkarbetet!:)

Men det är ju jag! :) Vi åkte ju 12 mil extra bara för det..hehe

.. sa...

jovistt badkar på rummet är ju fint, men det finns det ju i falun också. Det som är så bra i falun är att de har barnläkare 24tim/dygnet.SÅ om det mot förmodan skulle hända något finns all hjälp att få. Annars måste man åka nästan 10 mil till falun från mora

Anonym sa...

Jo det är alltid skönt att ha barnläkare på plats..men har dom inte det i Mora..det måste dom väl ha?
Vi var ju tvungen att ha förlossningsläkare med på slutet eftersom Lou´s hjärtljud gick ner så mkt.

Jag tror ju inte att du kommer ha alls lika mkt problem med amningen som jag hade, det var ju därför vi stannade kvar så länge (5 dagar) och jag kan säga direkt att det hade inte gått utan att Markus hade bott där, då hade jag gått under.
Men jag tror att allt kommer flyta på galant för er..så ni behöver nog inte stanna på BB så länge:) Fast det är skönt att va kvar tills man känner sig trygg i amningen och sånt:)

.. sa...

I mora har de bara barnläkare på dagtid, ej kvällar och helger...det är det som är den stora nackdelen. Annars är Mora klockrent. Sen om den lille skulle komma lite tidigaare, tex när magnus är i falun, så är det ju bättre att jag åker dit, då har han nära!!!