fredag 17 oktober 2008

Den lille krabaten blev arg på barnmorskan...

...idag. Precis hemkommen från BM och den lille var inte alls nöjd med hennes behandling. Detta resulterade i att vi fick ta hjärtljuden två gånger. Första gången skenade de iväg, blev bara massa rörelser i magen och arga hjärtljud. Gillade tydligen inte att vi letade efter var huvudet låg, vilket var nedåt. Hur som helst vid andra tagningen hamnade hjärtljuden på 149. Verkar ha ett lätt irriterad sak i magen - vem brås den på då????....

Ja , ja hur som helst, huvudet nedåt - är bra. Bekräftar också mina känningar "där nere", det är liksom som om någon ligger och krafsar och bökar. SF måttet var 30, mitt HB 135 och blodtryck 115/70 samt 5,0 i socker. Och vikten har trippat upp ett snäpp till 71 kg. Magnus är hyffsat nöjd eftersom han ser förhoppningen om att jag ska gå om honom i vikt -sådant nöje har blivande pappor, när en annan kämpar för att överhuvudtaget komma upp ur sängen på mornarna... För tröttheten ja, den är inte rolig. Är så himla trött. Till och med BM kommenterade att jag såg trött ut. Det är som jag säger - ett tillstånd. Men fortsätter det så här så måste jag nog överväga att gå ner i tid...Men ska ju inte plåga sig, hälsan är viktigare!

Nu ska jag fortsätta ta mig an fredagen den 17 okt. Väntar på duschvägg och handukstork! Badrummet har numera ett klinkersgolv - såååå underbart!

Inga kommentarer: