tisdag 9 december 2008

en vecka innan BF

Tänk nu är det bara en vecka kvar innan beräknat BF. Känns lite konstigt - det är liksom snart dags att träffa den som huserat i min mage sedan i mars. Fatta, snart är han eller hon ute! Vi kommer att vara föräldrar - mamma och pappa, mor och far. Konstigt, men så underbart fantastiskt och härligt!Längtar så mycket! Är förväntansfull. Visst, jag ska erkänna att jag är lite nervös också, framför allt för förlossningen, hur vet jag att den börjar, kommer jag klara smärtan, hur ont gör det, hur lång tid kommer det att ta, hur kommer jag till BB och hur ska egentligen allt gå till? Tänk om Magnus är i skolan när det drar igång? Ja, det är många tankar. men jag är ju itne den första och inte den sista som ska gå igenom detta. Visst är det sjukt egentligen, här sitter jag med ett liv i magen som snart ska komma ut, när - det vet ingen, ja kanske den lilla saken i magen, men ingen annan. Detta är ju världens överraskning! Något man inte kan ha kontroll över.

Ja, ja, försöker sysselsätta mig så mycket som möjligt nu i alla fall. HAr idag varit till IKEA med svärmor, imorgon kommer mamma och morfar på besök, har kokat kola och har lite fler projekt på gång framöver.Vem vet jag kanske inte hinner med nått....det vet kanske bara ett litet hjärta som just nu vilar i min mage!

1 kommentar:

Skön miljö sa...

Fint skrivet!
Önskar dig/er all lycka.
Det kommer gå toppen.
Lita på din kropp.
Må så gott.

Kram
/T