torsdag 19 februari 2009

Hehe...

...Rio har idag gett mig en match - en bajsmatch! Satt så fint i mitt knä, pruttade lite, flinade och såg så nöjd ut. Hmm...bajs tänkte jag och travade iväg till badrummet. Väl badrummet upptäckte jag att Rios lass tagit en liten annan väg...nämligen den uppmed ryggen (!). Whooha..hur gör man då? Ensam hemma..högt skötbord och bajs överallt......Ja, det var bara att kavla upp armarna och ladda upp med tvättlappar, handdukar och försöka att inte smeta ut det mer. Rio låg i alla fall glad som en lärka och bara tittade på mig. Tänk om man kunnat hoppa in i hans huvud och höra vad han tänkte.... Som grädde på moset så drog han självklart av en liten drill också. Och det är klart, varför spara på det goda när man ändå håller på;)

Hur som haver, nu ligger han och sover på soffan. Vi klarade av lasset galant, blev tillslut ett bad i badkaret. Såg det som enda lösningen för att få lillen ren, alltså - händer, ben, fötter, rygg, sidorna, rumpan och lill-snorren.

Så här kan det se ut, efter panikens bajsbyte....

Inga kommentarer: